فروش انواع سازآلات موسیقی

ساخت وبلاگ

گیتار آکوستیک نوعی ساز نسبتا جدید از خانواده گیتار کلاسیک است که بر خلاف گیتار کلاسیک سیم نایلونی، از سیم فلزی استفاده می کند. دلیل استفاده از سیم فلزی در این ساز ایجاد صدای قوی تر و شفاف ترنسبت به سیم نایلونی است. مرسوم ترین نوع گیتار آکوستیک دارای بدنه Flat Top می باشد.

کوک گیتار آکوستیک به صورت (E-A-D-G-B-E) است. برخی از نوازندگان گیتار آکوستیک (عموما استایل فینگرپیکینگ) از انواع دیگر کوک مانند (D-G-D-G-B-D) یا (D-A-D-F-A-D) و (D-A-D-G-B-E) استفاده می کنند.

گیتار های آکوستیک از انواع مختلف چوب و با روش های گوناگونی تولید می شوند. اکثر سازندگان با تجربه و نوازندگان حرفه ای گیتار آکوستیک عقیده دارند چنانچه گیتار آکوستیک خوش ساخت باشد و از چوب و مواد مرغوب در ساخت آن استفاده شده باشد با گذشت زمان صدای پخته تری پیدا می کند.

گیتار های آکوستیک در شکل ها و سایز های متفاوتی تولید می شوند. این تفاوت ها از نظر اندازه، عمق و تناسب اجزای آنها می باشد. سایز ، عمق و شکل بدنه تاثیر مستقیمی در قدرت و رنگ صدای گیتار های آکوستیک دارد.

انواع بدنه گیتار آکوستیک:

acoustic-guitar-bodies انواع گیتار آکوستیک

Double O یا Grand Concert Body

طرح گیتار های آکوستیک با بدنه Grand Concert Body مستقیما از روی گیتار های کلاسیک نایلونی کپی شده است. این نوع بدنه در بین سایر بدنه ها دارای کوچک ترین سایز است و عمق آن بسیار کم می باشد. این خصوصیت نوازندگی آن را برای افراد کم سن و سال یا افراد کوچک جثه بسیار آسان می کند. از طرف دیگر کوچک بودن بدنه به ضعف صدای ساز می انجامد.

Grand Auditorium یا Triple O

گیتار های آکوستیک دارای بدنه Grand Auditorium از نظر طراحی بسیار شبیه به گیتار های با بدنه Grand Concert هستند با این تفاوت که بدنه بزگتری دارند. صدای Grand Auditorium به خاطر بزرگ بودن بدنه بسیار بیشتر از مدل های گرند کنسرت می باشد. در برخی از مدل های Triple O پشت بدنه به صورت محدب ساخته می شود تا بلندی صدا و تن آن را تعدیل نماید. همچنین ایجاد این برجستگی باعث می شود گیتار در قسمت های کناری عمق کمتری داشته باشد و راحت تر در آغوش نوازنده جای گیرد. گیتار های Grand Auditorium فارغ از بلندی صدا ، فرکانس های بم یا اصطلاحا Low End را به خوبی پوشش میدهند و صدایی گرم دارند.

Dreadnought

بدنه با فرم dreadnought یکی از متداول ترین بدنه ها بین گیتار های آکوستیک است. این بدنه در قسمت پایین شبیه بدنه Grand Auditorium است اما قسمت بالایی آنها کوچکتر از قسمت پایینی می باشد. این نوع بدنه حدود دهه 20 میلادی توسط کمپانی مارتین تولید شد که صدایی قوی تر از سایر مدل های گیتار آکوستیک داشته باشد و طنین باس دقیقی ارائه دهد. این مدل بعد ها به پر تولید ترین مدل بدنه گیتار آکوستیک در بین کمپانی های سازنده بدل شد.

umbo

این نوع بدنه از نظر تناسب اجزا بسیار شبیه به بدنه Grand Auditorium است اما از نظر سایز بزرگتر از آن می باشد. بدنه Jumbo اولین بار توسط کمپانی Gibson در رقابت با Dreadnought ساخته شد تا صدای بلندتری داشته باشد. در این گیتارها اگرچه بدنه بزرگ باعث میشود که صدا از سایر مدل ها بیشتر شود اما نواحتن آن را تا حدی مشکل می کند.

Cut Away

cut-away خرید گیتار آکوستیک

تمامی مدل های فوق می توانند به صورت Cut Away نیز ساخته شوند. Cut Away برشی بر روی بدنه است که دسترسی نوازنده به فرت های روی بدنه را میسر می سازد. باید توجه داشت که این کار به دلیل تغییر دادن فرم بدنه و برداشتن بخشی از آن، بر روی رزونانس و قدرت صدای ساز تاثیر می گذارد.

مدل های فوق چنانچه گفته شده جز مدل های Flat Top به حساب میروند، زیرا صفحه روی بدنه آنها کاملا تخت است. این مدل ها و سایر مدل های مشابه کاربرد وسیعی در موسیقی کانتری، پاپ، راک، بلوز و فولک دارند.

Archtop

hollow-body-archtop قیمت گیتار آکوستیک

مدل های دیگری از گیتار آکوستیک هستند که که دارای انحنا در قسمت Top می باشند. این گیتار ها به Archtop معروف هستند. بدنه آنها تقریبا به شکل ویولون است و سوراخ روی بدنه به شکل F می باشد. این گیتار ها اکثرا در موسیقی جز و سویینگ به کار میروند.

Selmer-Maccaferri

selmer-2 قیمت خرید گیتار آکوستیک

گیتار های Selmer-Maccaferri برای طرفداران سبک جنگو راینهارد بسیار آشنا هستند. این گیتار ها دارای بدنه بسیار بزرگی می باشند و شکل سوراخ صدا با مدل های رایج گیتار آکوستیک فرق دارد. این گیتار ها دارای صدای بسیار بلندی می باشند و دسته آنها نیز پهن تر است. گیتار های Selmer-Maccaferri بیشتر در سبک های Gypsy Jazz و Gypsy Swing به کار می روند.

Resonator یا resophonic

resonator2 قیمت خرید فروش گیتار آکوستیک

این گیتار ها که سابقا با نام Dobro نیز شناخته می شدند، از یک یا چند صفحه فلزی در قسمت تاپ بهره می برند. این ویژگی باعث ایجاد صدای خاص این گیتار ها می شود. از این گیتار ها در سبک های مختلف موسیقی به خصوص بلوز و بلوگرس استفاده میشود.

جنس چوب:

همانگونه که قبل تر گفته شد استفاده از چوب مناسب و مرغوب بر روی کیفیت گیتار آکوستیک (از نظر صدا و طول عمر) تاثیر مستقیم دارد. برخی از چوب های مرسوم در تولید گیتار آکوستیک عبارتند از Sitka spruce ، rosewood هندی یا برزیلی، ماهوگانی و maple. امروزه به دلیل بالارفتن قیمت برخی از این چوب ها و همچنین حفاظت از محیط زیست برخی کمپانی ها اقدام به تولید گیتار با انواع دیگری از چوب مانند red cedar، انواع دیگری ازspruce، nato wood و basswood و حتی موادی غیر از چوب مثل فیبر کربن و پلاستیک روی آورده اند.

صدا برداری:

 

گیتار های آکوستیک علاوه بر این که خود صدای مناسبی از نظر Level برای اجرا دارند، قابلیت استفاده از پیکاپ یا سایر وسایل صدا برداری نیز بر روی برخی از آنها وجود دارد. این وسایل میتوانند میکروفون گیره ای، ترنسدیوسر و یا پیکاپ باشند که قابل نصب بر روی بدنه یا داخل گیتار آکوستیک هستند.

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : گیتار, گیتار کلاسیک, گیتار آکوستیک, گیتار دیجیتال, گیتار الکتریک, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 131 تاريخ : شنبه 26 شهريور 1401 ساعت: 22:37

خرید سیم گیتار

هر ساز سیمی نیازمند نوع خاصی از سیم برای داشتن بهترین تن و عملکرد می باشد. حتی چندین مدل سیم برای یک گیتار در بازار موجود است که تاثیر بسزایی در صدا و قابلیت پخش ساز شما می گذارد. با وجود انواع مختلف سیم، از قبیل سیم های گیتار الکتریک XLD Addario، Eie Ball's iconic Slinkys، La Bella mandolin، غیره وجود دارند.

انواع استرینگ گیتار

می خواهید Les Paul خود را از طریق دیوار به آمپلی فایر خود متصل کنید؟ مهم نیست چه نوع نوازنده ای هستید، شما قطعا نیاز به سیم های مخصوص گیتار الکتریک خواهید داشت. سیم های این سار ها معمولا فلزی یا نیکل می باشند.

سیم های فلزی آکوستیک با استفاده از آلیاژ های مختلفی از برنز همراه شده تا صدایی گرم و هارمونی های عالی را در اختیار نوازنده قرار دهد. اگر نوازنده فلامنکو یا کلاسیک هستید، می توانید بررسی سیم های نایلونی پیشنهادی ما خواهید داشت.

اگر تا به حال بیس استفاده کرده اید، می دانید که سیم های بیس با سیم های دیگر ساز ها بسیار متفاوت هستند. برای استفاده از گیتار بیس های بلندتر و بدست اوردن توان مورد نیاز از گیتارتان، صسیم های ضخیم تر و بلندتر بهتر است.

قیمت سیم گیتار

گیتار سنتر مرجع فروش انواع تجهیزات موسیقی و لوازم جانبی گیتار در ایران. برای مشاهده مشخصات و بررسی قیمت سیم گیتار های مختلف محصولات این بخش سایت را چک کنید.

 

 

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : سیم, سیم گیتار, گیتار, گیتار کلاسیک, سیم گیتار کلاسیک, سیم گیتار الکتریک, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 119 تاريخ : جمعه 25 شهريور 1401 ساعت: 16:45

می توان گفت که قوی ترین و مهم ترین ساز، پیانو است که این ساز صفحه کلید دار را ساز پایه و یا مادر می نامند. از آنجایی که پیانو وسعت صدا و محدوده صوتی بالاتری در مقایسه با سایر سازها دارد، اهمیت بیشتری در صنعت موسیقی دارد. پیانو دیجیتال که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، از تکنولوژی دیجیتال به جای سیستم سیم و چکش برای تولید صدا استفاده می کند و حسگرهای خاص شدت ضربه وارده به کلاویه را به سیستم کامپیوتری انتقال می دهند. این مدل پیانو به دلیل امکانات خوب و شرایط راحتی که دارد، جایگاه تثبیت شده ای در بازار پر رقابت پیانوها پیدا کرده و نظر نوازنده های زیادی را جلب کرده است.

مزایای پیانو دیجیتال

 

پیانو دیجیتال به دلیل قابلیت تنظیم صدا در مقایسه با انواع آکوستیک با محدوده صدای بالا، بهترین انتخاب برای آپارتمان است. انواع متعددی از پیانو دیجیتال برای سلیقه های مختلف و بر اساس نیاز و توانایی نوازنده های مبتدی یا حرفه ای در بازار عرضه می شوند.

پیانو الکترونیک امکان کاهش صدا و حتی استفاده از هدفون را در صورت نیاز برای کاربر فراهم می کند. به علاوه می توان اطلاعات و موسیقی ضبط شده در پیانو دیجیتال را توسط رابط MIDI به کامپیوتر منتقل و از نرم افزارهای مختلف نیز استفاده کرد.

در پیانو الکترونیکی نیروی فنر باعث بالا رفتن کلیدها می شوند و نوای تولید شده توسط آن به وسیله بلندگوهای نصب شده و یا هدفون شنیده می شود. اگرچه پیانوهای دیجیتال اغلب کلاویه های سبک تری در مقایسه با پیانوهای آکوستیک دارند ولی انواع با کیفیت دارای کلاویه های سنگین هستند تا مدل آکوستیک را شبیه سازی کنند.

پیانو دیجیتال رومیزی به علت جابه جایی آسان و وزن کمی که نسبت به سایر مدل ها دارد، یکی از محبوب ترین انواع پیانو است. کلاویه ها شبیه پیانو آکوستیک بوده و حساسیت آن ها در درجات مختلف قابل تنظیم است که می توانید با توجه به تکنیک های نوازندگی موردنظرتان تغییرشان دهید. این مدل مانند سایر پیانوهای دیجیتال ریتم باکس داشته که می توان قطعه تمرینی را دقیق اجرا کرد. پیانو رومیزی انتخاب مناسبی هم برای افراد مبتدی و هم افراد حرفه ای است و به راحتی روی استیج قابل حمل و قرارگیری است.

راهنمای خرید پیانو الکترونیک

 

پیانوهای دیجیتال در دو نوع پایه دار و بدون پایه به فروش می رسند. اگر شما غالبا در حال جابجایی هستید انتخاب پیانو بدون پایه گزینه مناسب تری است.

با وجود اینکه بیشتر پیانوهای دیجیتال اندازه هم هستند، یکی از نکات مهم قبل از خرید، توجه به ابعاد اتاقتان است. اگر سایز اتاق یا فضای مورد نظرتان محدود است، پیانو کوچکتری انتخاب کنید.

پیانو دیجیتال قابلیت های مختلفی مثل اتصال هدفون، اتصال به اسپیکر، پورت های ورودی و خروجی و... می باشد که می توانید بر اساس نیازتان مدل مورد نظرتان را انتخاب کنید. البته اگر تازه کار هستید نیاز به امکانات خیلی زیادی ندارید و می توانید انواع ساده تر که مقرون به صرفه تر است تهیه کنید.

کلاویه ها در پیانو دیجیتال اغلب از جنس چوب، استخوان و پلاستیک و از نوع سنگین، نیمه سنگین و سبک می باشد و بهترین گزینه برای تازه کارها کلاویه های چوبی سنگین است.

خرید اینترنتی پیانو دیجیتال

 

با وجود فروشگاه های عرضه کننده ادوات موسیقی، امروزه خرید اینترنتی به عنوان یکی از روش های آسان و سریع مورد توجه قرار گرفته است. از این رو فروشگاه گیتار سنتر انواع مدل های جدید پیانو دیجیتال را از برترین برندهای دنیا از جمله یاماها (Yamaha)، رولند (Roland)، کورزویل (Kurzveil)، کاسیو (Casio)، کرگ (Korg)، برگمولر (Burgmuller)، اورلا (Orla)، پرل ریور (Pearl River) و دایناتون (Dynatone) عرضه کرده است. شما با مراجعه به این سایت و خرید آنلاین می توانید کالای مورد نظر را با ضمانت و اطمینان از کیفیت آن و حتی با قیمت ارزان تر تهیه کنید.

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : پیانو دیجیتال, پیانو, خرید پیانو, قیمت پیانو, پیانو آکوستیک, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 100 تاريخ : چهارشنبه 23 شهريور 1401 ساعت: 21:45

پیانو چیست؟

پیانو به دو دسته کلی پیانو آکوستیک و پیانو دیجیتال تقسیم می شود که با توجه به نوع آن قیمت پیانو متفاوت می باشد.
بهای پیانو بر اساس مدل ، برند ، امکانات و ویژگی های مختلف متغیر می باشد و ارزش پیانو آکوستیک بر اساس ارتفاع ، برند ، مدل ، سال ساخت و موارد دیگر متغیر است.
این پیانو از جمله بهترین گزینه ها برای افرادی است که به دنبال تمرین ، قطعه نوازی ، ضبط ، استفاده از افکت های مختلف ، استفاده از میکس و مستر به منظور افزایش جلوه های نوازندگی و موارد بسیار دیگری می گردند.
ارزش و بهای این نوع از پیانو بر اساس میزان توانایی و سطح نوازندگی شما متغیر است، هر چه نوازنده حرفه ای تر و به دنبال گزینه های اجرایی ، کیفیت کلاویه بهتر و موارد بیشتری باشید ، پیانو مد نظر شما قیمت متفاوتی خواهد داشت.

برای شروع یادگیری

پیانو digital یکی از بهترین ساز ها به منظور تمرین ، یادگیری و قطعه نوازی می باشد. با استفاده از آن می توانید افکت های مختلفی را به نوازندگی خود اضافه کنید، بدون نیاز به رکوردر اکسترنال فرآیند ضبط داشته باشید، حجم صدای پیانوی خود را تنظیم کنید، نمونه صداهای مختلف پیانوهای گرند ، دیجیتال ، ساز های زهی و موارد دیگری را در اختیار داشته باشید و بر اساس مدل از پدال ها به منظور تکمیل کار خود استفاده کنید.

پیانو های دیجیتال در حقیقت نوعی کیبورد که معمولا بزرگتر از سایر کیبوردها هستند. مهم ترین مزیت این ساز ارزان بودن و سهولت جابجایی آن است که طرفداران این ساز را قادر ساخته تا بتوانند به راحتی به نوازندگی این ساز دست یابند.

گرچه امروزه با پیشرفت تکنولوژی یک piano digital قادر به تولید صدا و ایجاد حسی مشابه نمونه های آکوستیک شده است ، اما نوع آکوستیک هنوز طرفداران پر و پا قرص بسیاری دارد. از جمله موارد مهم در انتخاب پیانو با کیفیت می توان به پوشش کلاویه ، خروجی اسپیکر ، موتور صدا ، تعداد و کیفیت صدا ، افکت ها ، کابینت و پوشش بدنه ، برند و ویژگی های اضافی بیشتر از قبیل اتصال بلوتوث و توابع آموزشی مختلف است.

خرید پیانو دیجیتال

سازکالا یک مرجع اصلی برای خرید پیانو به شمار می رود. کارشناسان فروش گیتار سنتر با مشاوره در زمینه خرید پیانو، تجربه ی خریدی مطمئن را برای شما عزیزان فراهم می کنند. این فروشگاه اینترنتی با بهره مندی از برند های معتبر پیانو آکوستیک و دیجیتال و همچنین ارائه مشخصات فنی آن، خریدی آسان را برای شما رقم میزنند. هنرجویان و نوازندگان حرفه ای می توانند با بررسی مشخصات و بهای پیانو digital مد نظر ، کالای خود را به صورت نقد یا اقساط خریداری کنند.

انواع Digital Piano

پیانو دیواری

پیانو های خانگی به مدل های 88 کلاویه ای گفته می شود که مختص به خانه طراحی شده اند. این ساز ها اغلب دارای اسپیکر های داخلی می باشند، و در بعضی موارد بسیار شبیه به مدل های Upright یا حتی گرند می باشند. همچنین این ساز های خانگی دارای طراحی ظریف و با دقتی می باشند تا زیبایی دکوراسیون شما را دو چندان کنند.

پیانو پرتابل

پیانوهای پرتابل از لحاظ قیمتی ارزان تر از پیانوهای دیجیتال دیواری و استیج می باشند. این پیانوها بیشتر برای یادگیری و تمرین مورد استفاده قرار می گیرند. این پیانوها از لحاظ اتصالات ، خروجی صدا ، پدال و افکت محدودتر می باشند.

پیانو استیج

پیانوی استیج به گونه ای طراحی شده است که قابل حمل باشد. ان ها اغلب کمی کوچکتر و جمع و جور تر هستند و به گونه ای طراحی شده اند که با پایه ، ورودی و خروجی های مختلف سازگار باشند. این امر باعث شده تا این ساز ها برای جلسات تمرین بسیار ایده آل باشند. این پیانوها دارای صداهای بیشتری به نسبت پیانوهای پرتابل و دیواری می باشند. برخی از این نوع پیانو ها استیج دارای جک ورودی برای اتصال یک یونیت 3 پداله  می باشند.

پیانو گرند دیجیتال:

پیانوهای گرند دیجیتال با پیانوهای طرح گرند کاملا متفاوت هستند و نباید پیانوهای برند و فیک را با هم یکی دانست. پیانوهای گرند دیجیتال دارای کیفیت خروجی  ، سمپل صدا، کلاویه ، موتور صدا و طراحی فوق العاده ای می باشند که در هیچ مدل پیانوی دیگری یافت نمی شود.

معروفترین برندهای پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال یاماها از جمله خوش صداترین و با کیفیت ترین پیانوهای دیجیتال در جهان به شمار می روند. کیفیت موتور صدا ، خروجی اسپیکر مناسب ، اکشن کلاویه با کیفیت ، سمپل صداهای بروز ، افکت ها و بسیاری موارد دیگر باعث شده تا پیانوهای این برند جز پرفروشترین و بنام ترین پیانوهای موجود در بازار باشند. بهای پیانو یاماها بازه گسترده ای دارد که در سازکالا ، نمایندگی رسمی پیانو یاماها می توانید قیمت و مشخصات مدل های مختلف را با هم مقایسه نمایید. از جمله برندهای دیگر میتوان به پیانو رولند(Roland) ، پیانو کورزویل(Kurzweil) ، پیانو کرگ(Korg) و … اشاره کرد.

چه فاکتورهایی را در خرید پیانو دیجیتال باید بررسی کنیم ؟

جهت خرید یک پیانو مناسب، پس از انتخاب سبک مورد نظر باید مواردی را در نظر داشته باشید تا بودجه خود را صرف یک خرید صحیح کنید تا در روند آموزش و نوازندگی مشکلی در پیش نداشته باشید. برخی از مهم ترین مواردی که در تهیه یک ساز باید در نظر داشته باشید به شرح زیر است :

اکشن کلاویه
صدا
اتصالات
وزن و ابعاد
ابزار های یادگیری
برند.

آیا امکان ضبط کردن با این مدل پیانو وجود دارد؟

فرآیند ضبط با اغلب پیانو دیجیتال های مدرن امری بسیار راحت است. در این بخش برخی از متداول ترین انواع اتصالات موجود را معرفی می کنیم:

جک 3.4 اینچی

این مدل اتصال، یک ارتباط استاندارد در بین آلات موسیقی می باشد. بسیاری از پیانو های دیجیتال دارای اتصال جک 3.4 اینچی می باشند که نوازنده را قادر می کند تا به راحتی به کارت صدا، میکسر و آمپلی فایر خود متصل شود.

جک 1.4 اینچی

همچنین به عنوان جک 3.5 میلی متری نیز شناخته می شود. این نوع اتصال می تواند برای متصل کردن هدفون ها یا منابع صدای خارجی مانند گوشی هوشمند، تبلت و لپ تاپ ها مورد استفاده قرار گیرد.

XLR

کانکتور XLR نوعی اتصال الکتریکی است که در درجه اول در تجهیزات صوتی و تصویری مورد استفاده قرار می گیرد. XLR مخفف “Exteal Line Retu” می باشد. از این نوع اتصال برای اکثر دستگاه های صوتی مانند اسپیکر ها ، آمپلی فایر ها ، میکروفن ها و سایر تجهیزات ضبط استفاده می شود. این اتصال سیگنال صدای پیانوی شما را بالانس می کند. XLR اساسا به معنی صدایی واضح تر بدون از دست دادن کیفیت است.

MIDI

این اتصال، زبان دیجیتالی جهانی در موسیقی می باشد. سیگنال صدای MIDI دارای اطلاعات مربوط به پیچ (Pitch)، ولوم، سرعت و موارد مربوط دیگر می باشد.

USB

به منظور اتصال مستقیم به لپ تاپ یا کامپیوتر طراحی شده است.  USB، ضبط و توییک صدا را فرآیندی آسان کرده و ابزاری مفید برای یادگیری و تمرین شما خواهد بود.

بلوتوث

ساده ترین اتصال وایرلس بلوتوث می باشد. بسیاری از پیانوها با بلوتوث سازگار می باشند، و امکان اتصال پیانو به موبایل، تبلت و رایانه وجود دارد. این اتصال به این معنی است که می توانید برای کمک به فرآیند یادگیری خود از آهنگ های مختلف استفاده کنید. اما در برخی موارد، حتی قادر خواهید بود از پیانوی خود به عنوان یک اسپیکر بلوتوث استفاده کنید.

سمپل صدا های ساز

در حالی که صدای پیانوی آکوستیک بسیار ایده آل و با کیفیت می باشد، یکی از مزیت های پیانوهای مدرن این است که احساس نوازندگی و کیفیت صدایی مشابه با پیانو های آکوستیک دارند، اما صداهای بیشتری را در اختیار نوازنده قرار می دهند. تعداد صداهای موجود در یک پیانو دیجیتال بستگی به قیمت و برند آن دارد. بسیاری از پیانو های مقرون بصرفه و مبتدی، صداهای انگشت شماری را در اختیارتان قرار می دهند.

سمپل صداهای پیانو

این صداها قابلیت نواختن استایل های مختلف موسیقیایی را در اختیار نوازنده قرار می دهند. ساز های نیمه حرفه ای امکان نوازندگی در سبک های بیشتر  و صداهای پیانوی بیشتری را در اختیارتان قرار می دهند. مدل های حرفه ای طبیعتا حق انتخاب های بیشتری را در اختیار پیانیست قرار می دهند.

بسیاری از برند های پیانو وقت و بودجه زیادی را به تولید صدای پیانو های معروفی همچون پیانو های آمرکایی Steinway & Sons, Mason & Hamlin، پیانو های اروپایی Renner, Abel, Bösendorfer پیانو های بین المللی Kawai, Stuart and Sons می کنند.

بسیاری از پیانو های پرچمدار برای ایجاد حداکثر میزان انعطاف پذیری، بالغ بر 300 صدا را برای پیانوهای خود در نظر می گیرند، که باعث می شود تا این پیانو ها برای داشتن ضبطی با کیفیت، تمرین و اجرا بسیار ایده آل باشند.

انواع کلاویه

سبک (non weighted)

کنترلر های صفحه کلاویه و صفحه کلاویه های کوچکتر معمولا دارای کلاویه های نازک و سبک همراه با مقاومت پایین می باشند.

نیمه سنگین (Semi weighted)

به لطف مکانیسم Spring Action، شما مقاومت بیشتری را با کلاویه های نیمه سنگین دریافت خواهید کرد.

این بخش به زبان ساده همان احساس نوازندگی با یک پیانو آکوستیک را تکرار می کند. این احساس نوازندگی غالبا با اضافه کردن مقاومت بیشتر به Key Action توسط اهرم وزنی برای شما ایجاد می شود.

کلاویه هایی با وزن درجه بندی شده

این سبک از کلاویه شباهت بیشتری به کلاویه های سنگین پیانو آکوستیک دارد، و در این مدل ها کلاویه های اوکتاو پایین سنگینتر از کلاویه های اوکتاو بالا می باشند.

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : پیانو, پیانو دیجیتال, پیانو دیواری, پیانو آکوستیک, خرید پیانو, قیمت پیانو, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 132 تاريخ : جمعه 18 شهريور 1401 ساعت: 11:34

پیانو، نوای اسرار آمیز

کمتر کسی در جهان نام ساز پیانو را نشنیده است. این ساز که صدای دلنشینی دارد از نوع سازهای صفحه‌کلیددار است و صدای آن با برخورد چکش‌ها با سیم‌های فلزی تولید می‌شود. این ساز دارای ۷ کلید سفید در هر اکتاو برای ۷ نت اصلی دو، ر، می، فا، سل، لا، سی است. علاوه بر این کلیدها، کلیدهایی به رنگ سیاه هم بین بعضی از کلیدهای سفید وجود دارد. هر کلید در این ساز صدای منحصر به فرد خود را تولید می‌کند. علاقه به این آلت موسیقی، سابقه‌ی بسیار طولانی دارد. قدمت این ساز به سال‌های بسیار دوری می‌رسد اما همچنان طرفداران خاص و خودش را نیز دارد.

انواع پیانو

پیانوها به دو نوع اصلی «آکوستیک» و «دیجیتال» تقسیم می‌شوند که هرکدام از آن‌ها نیز انواع زیرمجموعه‌ی خود را دارند. تفاوت این دو نوع در نحوه‌ی تولید صدا در آن‌هاست.

آکوستیک: در پیانو آکوستیک تولید صدا به‌صورتی مکانیکی است و با فشردن هر کلید، چکش متصل به آن به سیم‌های فلزی برخورد کرده و صدای نوت مرتبط تولید می‌شود. باتوجه به اینکه این پیانوها از قطعات بسیار زیادی تشکیل شده‌اند، نگهداری آن‌ها نیز سخت‌تر است. پیانوهای آکوستیک به دو نوع گرند (Grand) و دیواری (Upright) تقسیم می‌شوند که نوع گرند در ایران به نام پیانو رویال نیز شناخته می‌شود.

پیانو گرند: این نوع که درواقع پیانوی افقی است، بزرگ‌ترین، گران‌ترین و باکیفیت‌ترین نوع پیانو است و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌شوند.

پیانو دیواری: در این مدل، رشته‌ها بصورت عمودی قرار دارند و از مزایای آن کوچک‌تر بودن و ارزان‌تر بودن نسبت به نوع گرند است. این پیانوها را می‌تواند به‌صورت چسبیده به دیوار قرار داد که باعث می‌شود فضای کمتری اشغال کند.

دیجیتال: این پیانوها با هدف راحتی استفاده ساخته شده‌اند. در این نوع صدای نوت‌ها از روی سپمل رایانه‌ای پخش می‌شود. از مزایای این مدل سبک‌تر بودن و حمل آسان است که باعث می‌شود برای بسیاری از افراد مناسب باشد. همچنین این نوع امکان کم و زیاد کردن صدا را دارد.

انواع برند پیانو

 

از مهم‌ترین و معروف‌ترین برندهای تولید پیانو می‌تواند به برند یاماها اشاره کرد که محصولات آن مورد استفاده‌ی بسیاری از نوازندگان مطرح دنیا قرار دارد. از دیگر برندهای این حوزه می‌توان به کاسیو، رولند و آلبینونی اشاره کرد.

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : پیانو, پیانو کلاسیک, پیانو آکوستیک, پیانو دیجیتال, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 94 تاريخ : چهارشنبه 16 شهريور 1401 ساعت: 10:57

گیتار الکتریک

بدون شک، یکی از محبوب‌ترین سازهای قرن بیستم، گیتار الکتریک است. سازی که در شکل‌گیری موسیقی مدرن نقشی جدی ایفا کرده است و تصور موسیقی، بدون آن، دشوار و ناخوشایند است.

اگر بخواهیم تعریفی از این ساز ارائه دهیم، باید بگوییم گیتار الکتریک یک ساز زهی است که برای تولید صدا، به پیکاپ‌های مغناطیسی یا غیر مغناطیسی تکیه دارد. در این ساز، ارتعاشات سیم‌ها توسط پیکاپ‌ها دریافت می‌شود و به سیگنال بدل می‌شود؛ سپس این سیگنال‌ها به آمپلی‌فایر فرستاده و تقویت می‌شوند و صدای ساز را شکل می‌دهند.

گیتار الکتریک، به‌طور معمول از ۶ سیم برخوردار است، اما بسیاری از نوازندگان سبک‌های مدرن مانند متال، به گیتارهای الکتریک ۷ سیم و ۸ سیم گرایش دارند.

از مهم‌ترین کمپانی‌های تولیدکننده‌ی گیتار الکتریک می‌توان به فندر، گیبسون، گرچ، آیبانز، شکتر، ای اس پی (ESP)، پی آر اس (PRS)، جکسون، شارول و یاماها اشاره کرد.

قیمت گیتار الکتریک، بنا بر مواردی همچون شرکت سازنده، کیفیت قطعات، محل ساخت و …، متفاوت است.

 

انواع گیتار الکتریک

اصلی‌ترین تقسیم‌بندی گیتارهای الکتریک، بر اساس ساختار بدنه‌ی این ساز صورت می‌گیرد که طبق آن، سه نوع گیتار الکتریک وجود دارد: سالید بادی، سمی-هالو بادی و هالو بادی.

سالید بادی‌ها، به‌واسطه بدنه‌ی ساخته‌شده از یک قطعه چوب تو پُر، به‌تنهایی صدای زیادی تولید نمی‌کنند و برای تولید صدا، شدیداً به پیکاپ و امپ وابسته هستند. گیتارهای الکتریک سالید بادی، شناخته‌شده‌ترین نوع گیتار الکتریک هستند.

گیتارهای نوع دوم، یعنی هالو بادی‌ها، از بدنه‌ای توخالی برخوردار هستند و بیشترین شباهت را به گیتارهای آکوستیک دارند. البته این دسته از گیتارهای الکتریک نیز برای تولید صدا به پیکاپ‌ تکیه دارند، اما تُن و صدای آنها با مدل‌های سالید بادی متفاوت است. گیتارهای سمی-هالو بادی‌، ترکیبی از دو نوع دیگر هستند و در بدنه‌ی تو پُر خود، حفره‌هایی دارند و تا حد زیادی، در عین بهره‌مندی از غنا و رزونانس صدای گیتارهای هالو بادی، از فیدبک کم گیتارهای سالید بادی نیز برخوردار هستند.

 

به‌جز ساختار بدنه، می‌توان گیتارهای الکتریک را بر اساس نوع پیکاپ (سینگل کویل، هامباکر، پیزو و ...)، شکل بدنه، تعداد سیم، نحوه‌ی اتصال دسته به بدنه و … دسته‌بندی کرد.

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : گیتار, گیتار کلاسیک, گیتار الکتریک, خرید گیتار,قیمت گیتار, فروش گیتار, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 111 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 14:18

یکی از انواع محبوب گیتار مربوط می باشد می توانید علاوه بر مشخصات فنی، قیمت گیتار را نیز مشاهده فرمایید.

ساختار گیتار الکتریک کمی با ساز های زهی متفاوت می باشد.ارتعاش سیم ها به واسطه خاصیت مغناطیسی پیکاپ ها به تقویت کننده یا امپلی فایر منتقل شده و در خروجی صدای متفاوت و تقویت شده ای خواهید داشت پس قاعدتا گیتار الکتریک بدون امپلی فایر و افکت ها صدایی نخواهد داشت.

ساختار پرطرفدار ترین ساز قرن بیستم در سبک های مختلف موسیقی بسیار متفاوت است همچنین به این نکته توجه داشته باشید قیمت این ساز با توجه به تنوع برند و انواع آن بسیار متفاوت می باشد پس می توان به این نتیجه رسید خرید گیتار الکتریک و تجهیزات آن برای نوازندگان مبتدی پروسسه بسیار پیچیده ای می باشد.

قیمت گیتار الکتریک

قیمت گیتار الکتریک با توجه به کیفیت و جنس بدنه،‌ نوع و برند پیکاپ ها و سایر عوامل بسیار متغییر و گسترده است و از حدود 5 میلیون تومان به بالا می باشد. برخی از محبوب ترین و با کیفیت ترین برندهای این ساز می توان به ESP,Gibson,Gretsch,PRS,Fender,Ibanez و … اشاره کرد.

خرید گیتار الکتریک قسطی

 

فروشگاه اینترنتی گیتار سنتر به عنوان فروشنده تخصصی انواع ساز و تجهیزات استودیویی امکان خرید قسطی ساز را برای شما فراهم آورده است..

فروش انواع سازآلات موسیقی...
ما را در سایت فروش انواع سازآلات موسیقی دنبال می کنید

برچسب : گیتار,گیتار کلاسیک, گیتار الکتریک, خرید گیتار, نویسنده : فرشاد guitar بازدید : 172 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 1:19